وبلاگicon

بیانیه مجمع علمی - فرهنگی حبل المتین به دوازدهمین یادواره ی شهدای سوزمه قلعه

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    بازدید دیروز بازدید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.16.212.99
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

بیانیه مجمع علمی - فرهنگی حبل المتین به دوازدهمین یادواره ی شهدای سوزمه قلعه

خوانندگان محترم همان طور که در گزارش و مطالب مربوط به دوازدهمین یادواره ی شهدا در بردسیر خواندید، مجمع حبل المتین بیانیه ای رادر این یادواره ارائه کرده بود که  خلاصه ی از آن را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام و صلوات بی حد وحصر الهی بر سرور و سالارعزت مندان جهان حسین بن علی علیه السلام که با نثار خون پاک خویش درس عزت و آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را برای عاشقان و پیروان راستین خویش آموختند.

ملت شهید پرور و مهاجر سوزمه قلعه، خوب آباد و بغاوی! اینک که ما و شما توانسته ایم به لطف و عنایت خداوند متعال به یکی از مسؤولیت های بزرگ خود که گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا و تجلیل از رشادت ها و دلیر مردی ها و جان فشانی های آنان است، جامه ی عمل بپوشیم و دوازدهمین پاسداشت آنان را بر گزار نماییم، خدا را  سپاس گزاریم.

 شهدای عزیز ما در عصر و زمان خود، وقتی اسلام، کشور و مسلمین را در معرض خطر هجوم دشمنان دیدند، به نیکی و شایستگی به  وظیفه ی خویش عمل کردند و برای نجات آن ها جان خود را سپر بلا قرار داده و از دادن جان شیرین خویش دریغ ننموده و با آغوش باز به پیشواز شهادت رفته و در خون خود غلطیدند و جان خود را با نعمت های بهشتی و رزق و روزی دایمی و بی پایان ربوبی معامله کردند و به سعادت و رستگاری ابدی نایل گشتند و برای ما و کشور و اسلام افتخار و عزت و سربلندی آفریدند که بهشت و رضوان الهی گوارای وجود آنان باد.

ما امسال در شرایطی مراسم شهدای عزیز را بر گزار می کنیم که مردم ما علی رغم شایستگی ها و داشتن افتخارات زیاد و سابقه درخشان در تاریخ انقلاب و تحولات سی ساله اخیر افغانستان هنوز با چالش های فراوان اقتصادی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رو برو هستند از لحاظ اقتصادی وضعیت نا به سامان معیشتی و فقر کمر شکن و خسارات ناشی از آن، مانع هر نوع پیشرفت گردیده و از جهت سیاسی، به علت عدم هماهنگی و انسجام سیاسی هنوز قادر به رقم زدن سرنوشت خود نبوده و نمی تواند مانند سایر واحد های سیاسی حاضر درصحنه، با مشارکت فعال در صحنه ی سیاسی افغانستان حقوق خود را استیفا نماید و از لحاظ اجتماعی، آوارگی و سر درگمی و بلا تکلیفی، وضعیت نامطلوبی را در پی داشته است و از لحاظ فرهنگی، هجمه و شبیخون وسیع فرهنگی دشمنان اسلام مشکلاتی را برای آنان مخصوصا جوانان عزیز به وجود آورده است.

در چنین شرایطی می طلبد که همه ی دل سوزان و آحاد مردم عزیز ما به این مشکلات و پیامد های تلخ آن توجه نموده و با حفظ وحدت و انسجام خویش، دامن همت به کمر زده و با ایجاد رهبری واحد و مدیریت صحیح و عبرت گیری از تاریخ و الگو گیری از شهدای عزیز تمام توان و نیروی خود را برای رفع این مشکلات به کار گیرد؛ زیرا اگر یک ملتی بخواهد با عزم آهنین سرنوشت خویش را رقم زند هیچ مانعی نمی تواند سد راه آنان گردد و حتماً به خواسته خویش خواهد رسید و این اراده و عزم راسخ ماست که می تواند ما را بر همه ی چالش های پیش رو فائق سازد. ما باید بدانیم که اگر خود ما به فکر چاره جویی و حل این مشکلات نباشیم و برای حل آن ها اقدام نکنیم کسی دیگر به فکر ما نخواهد بود.  

 

برادران عزیز و خواهران گرامی! دشمنان قسم خورده ی اسلام پس از این که  در جبهه ی نظامی سیلی محکمی از رزمندگان اسلام خوردند، این بار در جبهه فرهنگی، تهاجم گسترده و همه جانبه ی خود را آغاز کرده اند. آنان در این جنگ، دین ما را که همه هستی ماست هدف قرار داده اند و می خواهند ما را از درون تهی و بی محتوا و استحاله نمایند. آنان در صدد اسلام زدایی و سلطه کامل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بر مسلمانانند، آنان همان  نقشه ای را که در مورد مسلمانان آندلس پیاده کردند و پیروز شدند، این بار می خواهند در مورد ما پیاده کنند. آنان این هدف شوم خود را با ترفند های گوناگون و با ترویج فساد و بی بند و باری، فحشا و بی غیرتی و گرایش به اعتیاد و مواد مخدر، در میان نسل جوان ما به اجرا می گذارند و در تلاشند تا با ایجاد اختلاف و تفرقه میان اقشار مختلف جامعه، آنان را،  نسبت به هم بد بین نمایند. آنان این کار را از طریق ماهواره، انترنت، رسانه های جمعی و بنگاه های خبر پراکنی انجام می دهند که با کمال تأسف باید گفت  تا حدودی در نیل به اهداف شوم خود در میان جامعه ما موفق هم بوده اند و تعداد جوانان ما را از ما گرفته و به دام اعتیاد و انحراف گرفتار کرده اند و نا به سامانی های که هم اکنون در جامعه شاهد آن هستیم نتیجه این تهاجم بی امان فرهنگی است. در این مقطع زمانی وظیفه ی آحاد جامعه اعم از نخبگان، علما، مسؤولان، متنفذین، دانشجویان، دانش آموزان، جوانان و همه ی مردم شریف است که مواظب نقشه های پیچیده ی دشمن باشند که اگر خدای نخواسته در این جبهه موفق شوند و بتوانند دین و فرهنگ مان را از ما بگیرند، دیگر هویتی برای ما باقی نخواهد ماند و باید فاتحه اسلام را  در میان این جامعه خواند. از این رو بسیاری از بزرگان و رهبران ما همواره درمورد خطر تهاجم فرهنگی هشدار داده و خطر آن را از هر خطر دیگری بیشتر دانسته اند. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می فرمایند: « برای یک ملت، فاجعه ی فرهنگی از فاجعه ی اقتصادی بسیار سنگین تر و خسارت بارتر است، یورش فرهنگی از یورش نظامی بسیار بی رحمانه تر و صعب العلاج تر است».

اگر خطر این قدر جدی است پس بیاییم از شهدای عزیز مان درس بگیریم و در دفاع از اسلام به آنان اقتدا کنیم اگر یک روزی آنان احساس تکلیف کردند و سلاح بر دوش گرفتند و رفتند به جبهه و از اسلام و میهن و ناموس ما دفاع کردند و نگذاشتند دشمنان و کفار بر سر نوشت ما مسلط شوند، اینک نوبت ماست. نوبت نسل امروزی است، نوبت جوانان است که قلم بر دست گرفته و خود را مجهز به سلاح علم و ایمان نمایند و با صبر وشکیبایی و تلاش خستگی نا پذیر، دو قدم بسیار مهم را بردارند قدم اول این که:  فرهنگ غنی اسلام و فرهنگ ملی خود را بشناسند و بینش دینی و سیاسی خود را تقویت نمایند و راه های رسیدن به عزت و سر بلندی را فرا بگیرند و به ترویج ارزش های دینی و معنوی در میان خود و جامعه بپردازند. ودر قدم دوم، دشمنان و فرهنگ آنان  و اهداف و نقشه های شوم آنان را بشناسند، آن گاه به راحتی می توانند با سر بلندی از عهده  مقابله ی با آنان برآیند و بر آنان غلبه نمایند. شایسته است در این مراسم ها به این مسایل حیاتی پرداخته شود و این مسایل سرنوشت ساز  وجهه همت مان قرارگیرد. در این صورت است که ارزش برگزاری این مراسم ها با ارزش شهید شدن در راه خدا برابری می کند همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند: «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».

مجمع علمی فرهنگی حبل المتین با افتخار اعلام می کند آمادگی کامل دارد تا تمام توان و اندوخته های علمی خود را برای ارایه هر نوع فعالیت علمی و فرهنگی به منظور ارتقای سطح علمی و فرهنگی و معنوی مردم عزیز سوزمه قلعه، خوب آباد وبغاوی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، در تمام مناطق استقرار مردم چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در جمهوری اسلامی افغانستان، در اختیار آنان  قرار دهد و از همه ی مردم عزیز انتظار دارد تا در راستای تعالی و پیشرفت جامعه و رفع مشکلات فرهنگی آن به ندای آنان لبیک گفته و همکاری لازم را به عمل آورند. و در پایان یاد و خاطره ی شهدای چهارده سال دفاع مقدس افغانستان، بویژه شهدای عزیز و مظلوم  ولسوالی سوزمه قلعه، شهدای گرانقدری که تصاویر زیبای آن ها زینت بخش محفل ماست، گرامی داشته، و و ظیفه ی خود می داند از کلیه شرکت کنندگان، میهمانان محترم شهرستان رفسنجان، کرمان و دیگر شهر های دور و نزدیک که با حضور پر شورشان بر صفا و معنویت این مراسم افزودند و خانواده های معزز و مکرم شهدا و مردم شریف مهمانشهر بردسیر و شورای محترم خودگردان مهمانشهر بردسیر و ستاد محترم یادواره شهدای مهمانشهر بردسیر که زحمت برگزاری این مراسم را بر عهده .

                والسلام علیکم و رحمۀ الله و برکاته                مجمع علمی فرهنگی حبل المتین

                                          14/10/1391  

 


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:39
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: